При страховому випадку

Основними непорозуміннями у взаємовідносинах між Страхувальником та Страховиком, які час від часу виникають, є нехтування Страхувальником порядком дій при настанні страхового випадку згідно з договором та правилами страхування на підставі яких страхується майно.
Страхувальник, не ознайомившись з порядок дій при настанні страхового випадку, припускається іноді помилок, які можуть привести до відмови у виплаті страхового відшкодування.
Так, щоб звести до мінімуму вірогідність виникнення таких непорозумінь і помилок Страхувальника, в даному розділі ми приведемо порядок дій Страхувальника при настанні страхового випадку у відповідності з Особливими умовами Добровільного страхування квартир і домашнього майна громадян № 10 від 23.02.07 р.
Дані дії можуть відрізнятися в залежності від виду страхування. Тому Страхувальнику необхідно ознайомитися з умовами договору страхування та правилами страхування відповідно до того виду страхування за яким є застраховано його майно.

Отже, ви застрахували свою квартиру чи майно у ПрАТ СК “ВЕЛС”.

Згідно з страховим полісом, застрахованими є ті елементи квартири, які Ви зазначили в своїй Заяві на страхування та Акті огляду оздоблення чи майна. Також, договір страхування містить перелік ризиків, від яких застраховане майно.
Ви можете отримання страхове відшкодування, якщо Ваша квартира (її внутрішні конструкції, елементи оздоблення тощо) пошкоджено внаслідок таких подій:
– пожежа, вибух газу, що використовується в побутових цілях, удар блискавки (також у разі, якщо вибух газу чи удар блискавки не викликав пожежі), спалах та вибух побутових електроприладів та домашньої електронної апаратури, вплив вогнегасних речовин при гасінні пожежі;
– аварії систем опалення, водопостачання і каналізаційної мережі, проникання води із сусідніх приміщень;
– стихійні лиха (повідь, буря, ураган, смерч, цунамі, шторм, злива, град, обвал, лавина, зсув, вихід підгрунтових вод, паводок, повінь, сель, просадка ґрунту, землетрус); наїзд транспортних засобів, падіння дерев, падіння пілотованих літальних об’єктів чи їх залишків.

Якщо одна з таких події сталася і Ваше майно застраховане від цих ризиків, Вам необхідно:

1. негайно викликати представників пожежних, аварійних служб, представників будівельної організації, ЖЕКу тощо для усунення причин виникнення страхового випадку. Про причину події повинен бути складений Акт (видана довідка), засвідчена підписами та печатками представників цих організацій;
2. повідомити про подію ПрАТ СК “ВЕЛС” за телефонами (044) 277-72-21, 277-72-22 впродовж 48 годин, не враховуючи вихідних і святкових днів.
3. до приїзду Страховика не чіпати пошкоджене майно (окрім випадків, коли це необхідно для рятування іншого майна яке не постраждало), не викидати застраховане майно, яке Ви вважаєте пошкодженим та непридатним для подальшого використання, щоб дати можливість Страховику оцінити розмір завданого збитку.

Представнику Страховика потрібно надати:

– можливість оглянути пошкоджено майно;
– акт про причину настання страхового випадку з мокрою печаткою відповідних органів;
– план квартири з техпаспорту БТІ;
– пред’явити страховий поліс та адендум (якщо такий був укладений).

Ми намагалися висвітити помилки, що найбільш часто зустрічаються, які допускають Страхувальники. Звичайно, розглянуто не всі непорозуміння, з якими доводиться стикатися при настанні страхового випадку, але вони є найбільш актуальними на даний момент.
Надалі ми будемо висвітлювати і інші питання по страхуванню квартир та домашнього майна та по інших видах страхування.